Mindfulness basiscursus

Wanneer:
15 december 2017 @ 13:30 – 16:00
2017-12-15T13:30:00+01:00
2017-12-15T16:00:00+01:00
Waar:
Lucht
Kosten:
€ 500,- inclusief intakegesprek, au-dio-oefeningen, digitaal werkboek en andere ondersteunende materialen.
Contact:
Heidi Does
06-14347331

Herken jij het volgende?

  • Kan jij je moeilijk concentreren?
  • Heb je last van een vol hoofd?
  • Lig je ’s nachts vaak wakker en pieker je dan veel?
  • Ben je snel geïrriteerd en kortaf naar je omgeving?
  • Heb je last van nek- , schouder- of rugklachten?
  • Ben je consciëntieus en heb je moeite met nee zeggen?
  • Voel jij je moe en is het weekend te kort om goed bij te tanken?

Weet dat je niet de enige bent.

Integendeel. Veel actieve professionals lopen hier tegenaan.

Wellicht ben jij ook vrij consciëntieus. Als je iets belooft, dan doe je het ook. Collega’s, klanten, familie en vrienden kunnen altijd op jou rekenen, ook als er nóg een tandje bij moet.

Half werk afleveren doe je niet, daar ben je net iets te perfectionistisch voor. Al zegt een ander nog zo vaak dat een 7 ook goed genoeg is, jij gaat voor die perfecte 10. Maar daarin loop je jezelf voorbij. Aan het eind van de dag lig je uitgeteld op de bank. Bijtanken lukt niet goed, omdat de volgende dag het hele circus weer van voren af aan begint.

Het kost je steeds meer moeite om de continu veranderende eisen en verwachtingen het hoofd te bieden. Om in je werk en thuis de boel op rolletjes te laten lopen.

Je loopt daardoor tegen problemen aan. Je hebt moeite om je te concentreren en bent snel afgeleid. Je verliest het overzicht en raakt verstrikt in brandjes blussen en ad-hoc klussen, die veel tijd kosten. Tijd die je helemaal niet kunt missen. Gevolg: je gaat nog harder hollen in een poging de boel weer onder controle te krijgen. Je gaat dóór. Waardoor je vastloopt in een vicieuze cirkel van alsmaar harder hollen.

In deze mindfulness training leer je hoe jij jouw vicieuze cirkel van alsmaar harder hollen kan doorbreken. Je leert hoe je met aandacht dagelijkse spanning en drukke perioden in je leven beter gaat hanteren.

Het resultaat: je ervaart meer rust, plezier en voldoening in de dingen die je doet en met de mensen die je dierbaar zijn.

HOE ZIET DE CURSUS ER UIT?

De training bestaat uit acht bijeenkomsten van zo’n 2½ uur.

Elke bijeenkomst bestaat uit compacte theorie, instructie, concentratie- en observatieoefeningen en leren van elkaars ervaringen. Alle oefeningen en technieken die je krijgt aangereikt zijn direct toepasbaar in je dagelijkse praktijk. Ze helpen je om door je dag heen mentaal en fysiek te ontspannen.

Thema’s die aan de orde komen zijn o.a.:

  • Leren herkennen van persoonlijke stresssignalen
  • Effectief omgaan met spanning en druk
  • Grenzen gaan (h)erkennen en bewaken
  • Ontspannen luisteren en spreken in contact met anderen
  • Bewust zorgen voor jezelf in alle rollen die je vervult (vader/moeder, vriend(in), etc.)

De training is praktijkgericht: je traint gewoon op een stoel en niet op een meditatiekussentje!

WAT KRIJG JE ALS JE MEEDOET?

  • Persoonlijk kennismakingsgesprek per telefoon
  • Acht groepsbijeenkomsten van elk zo’n 2-2½ uur
  • Inspirerend digitaal werkboek
  • Vier MP3 audiotracks om thuis verder te trainen (dagelijks 10-15 min)
  • Kleine groep van maximaal 8 deelnemers
  • Ruim aandacht voor waar jij tegenaan loopt in jouw specifieke (werk)situatie
  • Duidelijke feedback met milde no-nonsense aanpak
  • Nieuwe oefeningen waarmee je mindfulness nog beter integreert in je dagelijks leven

WAT LEVERT DE TRAINING JE OP?

  • Je kan je beter concentreren
  • Je hebt minder last van een vol hoofd
  • Je hebt helder zicht op hoofd- en bijzaken
  • Je herkent stressvolle situaties, maar gaat er met meer gemak mee om
  • Je hebt minder last van perfectionisme
  • Je stelt beter je grenzen
  • Je slaapt beter
  • Je voelt je fit en zit lekker in je vel

Kortom: je ervaart meer rust en balans, ondanks een volle agenda en veel verplichtingen.